logo

Sosyal Medyada ‘like’ ve ‘tık’ Alamayınca

Sosyal Medyada ‘like’ ve ‘tık’ Alamayınca

Futbol sadece futbol değildir demiş önemli bir yazar. Buradan yola çıkarak artık internet sadece internet değildir bir yaşamdır diyebiliriz. Hatta ölümdür de denebilir çünkü mavi balina adlı oyundan dolayı dünya çapında ölenler oldu. Facebook ta tartışıp gerçek hayatta randevulaşıp birbirini bıçaklayanlar oldu.
Hal böyle olunca bir bilene ya da bilenlere danışmak gerekiyor.
Uzmanlar, sosyal medyada paylaşımlarının “tıklanıp” “like” almasının bazıları için takıntı haline geldiğini, alamayınca da mutsuz olduklarını kaydederek, “Psikolojik zafiyet belirtisi” olarak niteledikleri bu duruma karşı psikoloğa gidilmesini önerdi
Sosyal medya artık insanların yaşamlarının vazgeçilmez bir parçası.
Kullanıcı sayısı arttıkça kullanım amacı da ona göre yaygınlık göstermeye başladı.
Kimisi haber takip ederken, kimisi de anlık duygularını en özel fotoğraflarını paylaşıyor.
Böyle olunca kimi insanlar için çok takipçisi olması ve paylaşımlarının beğeni alması da önemli bir hale gelmiş vaziyette.
Ancak sosyal medyada izlenmek, “like” olarak da bilinen “beğeni” alma kaygısı bazı insanları abartılı söylemlerin hatta davranışların içine sokabiliyor.
Bu kimi zaman kendileriyle ilgili özel bir bilginin deşifresine neden olduğu gibi kimi zaman da mahkemelik olmalarına hatta daha vahim sonuçlara neden olabilmekte.
Örneğin geçtiğimiz günlerde Amerika’da “TikTok” kullanıcıları arasında son dönemlerde yaygınlaşan ve “meydan okuma” olarak bilinen bir oyuna katılan 15 yaşındaki lise öğrencisi Chloe Phillips, canlı yayında kullandığı aşırı doz alerji ilacı nedeniyle hayatını kaybetti.
Peki “like alma” veya “tıklanma” kaygısı insanların psikolojisinde sorunlara yol açabiliyor mu?
Konuyla ilgili uzmanlardan Uzman Klinik Psikolog Cansu Yurtseven, “Son günlerde sosyal ağların önem kazanmasıyla birlikte bireyler de kendilerini, özel hayatlarını, yedikleri yemekleri ve gezdikleri yerleri paylaşmaya başladılar” dedi.
Sosyal medyanın iletişimi güçlendiren özelliklerinin yanı sıra pek çok da işlevsiz yönünün ortaya çıkmaya başladığını belirten Yurtseven, şunları söyledi:
Sosyal ağ kullanımının yer yer amacından saparak bir rekabet alanı haline getirildiğini de söyleyen Yurtseven, sözlerini şöyle devam ettirdi:
Kişi başvurduğu bu yollar sayesinde daha fazla beğeni ve tık almayı hedeflemekte, böylelikle de aşağı hissettiği bu duygulardan kurtulmayı hedeflemektedir.
Buna eşlik eden keyifli, eğlenceli ve rekabet içeren videolar gündeme gelmiş olup, buralarda da beğeni, yorum, paylaşılma ve tık alma amacı güdülmüştür.
Kişinin bu amaçlarının gerçekleşmesi onu tüm olumsuz ve yetersiz duygularından kurtaracak, aynı zamanda iyi hissetmeye ve yer yer sahte bir kimlik/benlik oluşumuna sebep olacaktır.

1432 Kez Görüntülendi.
e-ticaret paketleri
#

SENDE YORUM YAZ

2+10 = ?
#

Sosyal Medyada ‘like’ ve ‘tık’ Alamayınca” için 1 yorum

  1. 3yorhan : diyor ki:

    ”-Ekşi olmadan, tatlı asla o kadar tatlı olmaz” dendiğine göre zıtlıklar önemli. internete birazda olumlu tarafından bakalım